sell aircraft with Aircraftbargains.com
aircraft for sale
sell aircraft
aircraft for sale

Advanced Search
New Listings
Forums
Dealer Login
Services
Contact
Home

corner

corner

LIST AIRCRAFT BY:

FORUMS:

ADVERTISING:

CONTACT:

SERVICES:


  AVIATION TOP 100 - www.avitop.com Avitop.com

Welcome to Aviation Forum Sign in | Join | Help
in Search  

Kan kvinder blive jægerpiloter?

Last post 01-27-2003, 6:28 AM by Lara Croft. 2 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  10-19-1999, 12:23 AM 901

    Kan kvinder blive jægerpiloter?

    *** Posted by inge ***
    I week-enden sad jeg og talte med en veninde om kvinder kunne blive jægerpiloter. Jeg mener at have hørt, kvinder ikke må blive jægerpiloter, da de udsættes for en test, som kan beskadige livmoderen. Min veninde fortalte mig dog, at der var en prøve ved optagelserne til jægerpilot, som kvinderne klarede bedre end mændene. Det var vist en, hvor de skulle se, hvor meget tryk, aspiranterne kunne klare.

    Nu er jeg dog blevet nysgerrig efter at høre om kvinder kan eller må blive jægerpiloter.

    Med venlig hilsen

    Inge

    PS: Beklager, hvis dette spørgsmål allerede er blevet stillet, men jeg orkede ikke at læse alle de spørgsmål igennem, som står på siden.
  •  10-19-1999, 12:25 AM 902 in reply to 901

    Re:Kan kvinder blive jægerpiloter?

    *** Posted by run ***
    Der er intet i vejen for at kvinder kan blive jagerpiloter. Den eneste grund til vi endnu ikke har en kvindelig jagerpilot er fordi der endnu ikke er nogen af de få kvindelige ansøgere der har klaret optagelseskravene.

    Det har dog sine konsekvenser for en kvinde at blive jagerpilot. Først og fremmest fysiske. Jagerflyvning forøgere risikoen for nedsunken livmoder (Lægeverdenen er dog lidt uenige i hvor høj grad). Når man flyver F16 trækker man op til 9 G, hvilket vil sige at alt vejer 9 gange sin vægt, inklusiv selfølgelig livmoderen.

    Derudover skal man være af en vis støbning for at kunne begå sig i en meget mandsdomineret verden.

    Håber det var svar nok på dit spørgsmål.
    Med venlig hilsen John Raahauge RUN
  •  01-27-2003, 6:28 AM 2138 in reply to 902

    Re: Re:Kan kvinder blive jægerpiloter?

    Faktisk har vi en dansk kvinde der er ved at uddanne sig jagerpilot, og vi har vist nok 2 i europa der er uddannet.

    Og så er det jeg ikke giver dig ret i at det er en mandsdomineret verden, for jeg ville bare mene at det er fordi det næsten lige er blevet indført at kvinder må flyve jagerfly. Så vi skal bare vente på at der er flere der har tænkt sig at uddanne sig.

    jeg selv har tænkt mig at tage chancen, men er bare ikke gammel nok endnu.
    Faktisk er jeg ved at lave en selvvalg opgave om det.
View as RSS news feed in XML
Aircraft Wanted Engines and parts Avionics Employment Partnerships

Advanced Search
New Listings
Forums
Login
Services
Contact
Home



©Copyright 2004 Aircraftbargains All Rights Reserved
For more information feel free to Contact Us