sell aircraft with Aircraftbargains.com
aircraft for sale
sell aircraft
aircraft for sale

Advanced Search
New Listings
Forums
Dealer Login
Services
Contact
Home

corner

corner

LIST AIRCRAFT BY:

FORUMS:

ADVERTISING:

CONTACT:

SERVICES:


  AVIATION TOP 100 - www.avitop.com Avitop.com

Welcome to Aviation Forum Sign in | Join | Help
in Search  

Spørgsmål til optagelsesprøvens fysiske check

Last post 05-11-2008, 5:04 AM by run. 1 replies.
Sort Posts: Previous Next
  •  12-10-2007, 6:32 AM 4932

    Spørgsmål til optagelsesprøvens fysiske check

    Goddag jeg har lige været inde til optagelsesprøve til flyvevåbnet pilotuddannelse, og vi startede ud med at tage nogle fysiske målinger, og jeg fik desværre målt at mine ben åbenbart var for lange.

    De havde en simulator af at man sad på et flysæde hvor de bedte mig om at tage ryggen helt ind til væggen og benene ind til stolen, jeg prøvede og fik efterfølgende målt "66 cm", ham der skulle måle ville gerne have at vi prøvede en gang til, og han målte 67 cm den her gang, og da alle de fysiske checks var færdige fik jeg at vide at mine ben var for lange til at sidde i flykabinen, i forhold til den model som de åbenbart brugte i hæren, og jeg fik at vide at der ikke kunne blive taget dispensation for det.

    Det var lidt knusense og følte mig ret trist over at mine ben på en eller anden måde satte en stopper for mine prøver til pilot.

    Og jeg ville bare gerne høre om der er nogle der ved om det virkeligt sætter en definitiv stopper for min drøm om at blive uddannet pilot.

    Og sidst vil jeg gerne spørge om det er muligt at få målt det med længden ens ben stikker ud fra sædet, fordi jeg er bange for om jeg har siddet forkert.

    Jeg er stadig lidt overrumplet og føler drømmen om at blive pilot endte på en lidt knusende måde, og irriterende, så hvis posten ikke er helt detaljeret er det derfor.

    Venlig hilsen Henrik
  •  05-11-2008, 5:04 AM 5428 in reply to 4932

    Re: Spørgsmål til optagelsesprøvens fysiske check

    Hej Henrik,

    Jeg er ked af at du blev fundet uegnet. Desværre tror jeg godt du kan regne med at du ikke har siddet forkert. De er normalt meget omhyggelige med at tage de mål.

    Nu skriver du at han sagde at dine ben vare for lange i forhold til de mål de brugte i hæren. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad årsagen er til at hæren har restriktioner på den pågældende benlængde, men i Flyvevåbnet har vi restriktionen i forbindelse med vores katapultsæde. Hvis lårbasserne er for lange bliver knæ samt underben simpelthen siddende i flyet hvis man skyder sig ud (De bliver revet af på instrumentpanelet)

    Hvad med en karriere indenfor civil luftfart? Du kunne også starte med svæveflyvning som er utroligt givende.

    Held og lykke,

     

    Mvh RUN

View as RSS news feed in XML
Aircraft Wanted Engines and parts Avionics Employment Partnerships

Advanced Search
New Listings
Forums
Login
Services
Contact
Home



©Copyright 2004 Aircraftbargains All Rights Reserved
For more information feel free to Contact Us